眠くないみり。Miri is not sleepy.


みり:「眠くない。ぜーったいに眠くなんかない!」
Miri:[I am not sleepy.]


みり:「ウトウト…」
Miri:[zzz…]


みり:「はっ! いけないいけない、眠くないんだった。」
Miri:[Wow! I I shouldn’t sleep. Because I am not sleepy.]

子ねこは無駄に睡魔に抗う。
The kitten is uselessly resisting sleep.

みりとはなの関係は一進一退。
以前は『とにかく得体のしれない恐ろしい生き物』だったのが、今は『油断すると飛びかかかってくる危険なヤツ』、という認識になったような感じ。
The relationship between Hana and Miri is a seesaw.

前は、このくらいの距離でもとにかく怖がってシャーシャー言っていたのが、それはなくなり、許容範囲は若干広がったかな、というところ。
Previously, Hana was scared and intimidating even at this distance.
But she is a little calm now.


はな:「ふん、そんなのただのポーズでしょ。」
Hana:[I know yours it’s just a pose.]


はな:「とりあえず誰かあの子に挨拶の仕方を教えてあげて。」
Hana:[Please tell someone how to say hello to the kitten.]

はなは、性格がきっちりしているので、ルールにも厳しい感じ。

まるさん、みりに挨拶の仕方を教えてあげてくださいよ。
Hey Maru, please tell the kitten how to greet the cat.

まる:「荷が重すぎます。」
Maru:[]It’s too much for me.

ねこ
スポンサーリンク
mugumoguをフォローする
私信 まるです。